De provinciale huurgarantieverzekering is een verzekering voor verhuurders die verhuren aan eenoudergezinnen.
Deze omvat:
Daarnaast is ook voorzien:
Bijkomende informatie kan je terugvinden in de algemene voorwaarden.
Verhuurders:
Huurders:
Het lokale woonloket is het aanspreekpunt voor informatie met betrekking tot de Provinciale Huurgarantieverzekering en de plaats waar je de aanvraag doet.
Het woonloket bezorgt de aanvraag aan de verzekeraar. Na goedkeuring door de verzekeraar wordt een verzekeringsattest bezorgd.
Voor een woonloket in de buurt, vind je bij de documenten de lijst van woonloketten.
Wanneer kan je bij het woonloket terecht?
Als verhuurder:
Als huurder:
Welke documenten heb je nodig bij de aanvraag?
Niets.
De huurgarantieverzekering wordt gratis aangeboden aan de verhuurder, voor een periode van maximaal 3 jaar.
Vanaf de start is FVC Verzekeringen het verdere aanspreekpunt voor alle schadegevallen en de schadeaangifte.
Belangrijk:
Contactpunt is FVC Verzekeringen
De verhuurder is verplicht om het stopzetten van het huurcontract te melden aan de Provincie en FVC Verzekeringen.
Hieronder kan je een overzicht terugvinden van de documenten rond de Provinciale huurgarantieverzekering.
Woonloket
Vind bij de documenten de lijst van woonloketten
FVC Verzekeringen
Adres: Lauwestraat 93/301, 8560 Wevelgem
Telefoon: 056 48 18 13
E-mail: [email protected]
Provincie West-Vlaanderen - cel wonen
E-mail: [email protected]
Wat indien de huur niet betaald wordt?
Het is wel belangrijk om in het geval van het niet betalen van de huur, FVC Verzekeringen, zo snel mogelijk op de hoogte te brengen, zodat de nodige stappen kunnen worden genomen.