Met de studiedag ‘Verbindend omgaan met moeilijk begrijpbaar gedrag’ willen we scholen en leerkrachten inspireren, hen nieuwe inzichten geven en ondersteunende methodieken (concrete tools) aanreiken om rond het brede thema van gedrag in de klasomgeving te werken. Veel leerkrachten zitten momenteel namelijk met de handen in het haar als het gaat om de ondersteuning van leerlingen die moeilijk begrijpbaar gedrag stellen. Gedrag kunnen we natuurlijk ook niet los zien van motivatie. Leraren staan voor een dubbele uitdaging: ze moeten erin slagen om hun leerlingen gemotiveerd te houden, én ze moeten uiteraard ook zelf gemotiveerd blijven.
De dag zal starten met een plenair gedeelte, waarin een keynote zal gebracht worden door Katelijne Van Lommel. In de namiddag zal er aandacht zijn voor een aantal boeiende workshops rond de thema’s gedrag en motivatie vanuit diverse invalshoeken.
* De studiedag wordt georganiseerd in het kader van het Strategisch Plan Geletterdheid West-Vlaanderen. Het Plan heeft een ruime focus. Er is er niet alleen aandacht voor thema’s die rechtstreeks met geletterdheid verband houden, maar er wordt ook gewerkt rond thema’s die er een indirecte link of grote invloed op hebben mee hebben.
Klik hier voor meer info over de workshops (en de doelgroep)
Doelgroep
De studiedag is bedoeld voor het kleuter- en lager onderwijs en mikt vooral op:
- Leerkrachten
- Zorgcoördinatoren
- Beleidscoördinatoren
- Directies
Wanneer en waar?
Woensdag 11 oktober 2023
Centrum d'Abdij, Steenbrugge, Baron Ruzettelaan 435, 8310 Brugge
Praktisch - inschrijven
- Deelnemen is gratis, vooraf inschrijven is wel noodzakelijk.
- Opgelet: het aantal plaatsen is beperkt. Aangezien wij vanuit de Provincie zo veel mogelijk verschillende scholen willen bereiken met deze studiedag, zien we ons genoodzaakt om een limiet van maximum 6 deelnemers per school op te leggen.
- Inschrijven kan tot en met maandag 2 oktober via onderstaande button.
Vragen?
Stuur een mailtje naar Laurie Vandenheede (Cel Onderwijs, Provincie West-Vlaanderen): [email protected].